06/01/1397 کسب و کار یک دیدگاه

طرح‌نما یا لورم ایپسوم به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود. طراح گرافیک از این متن به‌عنوان عنصری از ترکیب‌بندی برای پُر کردن صفحه و ارائهٔ اولیهٔ شکل ظاهری و کلیِ طرح سفارش‌گرفته‌شده استفاده می‌کند، تا ازنظر گرافیکی نشانگر چگونگی نوع و اندازهٔ قلم و ظاهرِ متن باشد. معمولاً طراحان گرافیک برای صفحه‌آرایی، نخست از متن‌های آزمایشی و بی‌معنی استفاده می‌کنند تا صرفاً به مشتری حق تکثیر متون را ندارند و در همان حال، کار آنها به‌نوعی وابسته به متن است، آنها با استفاده از محتویات ساختگی، صفحهٔ گرافیکی خود را صفحه‌آرایی می‌کنند تا مرحلهٔ طراحی و صفحه‌بندی را به پایان برند.

طرح‌نما یا لورم ایپسوم به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود. طراح گرافیک از این متن به‌عنوان عنصری از ترکیب‌بندی برای پُر کردن صفحه و ارائهٔ اولیهٔ شکل ظاهری و کلیِ طرح سفارش‌گرفته‌شده استفاده می‌کند، تا ازنظر گرافیکی نشانگر چگونگی نوع و اندازهٔ قلم و ظاهرِ متن باشد. معمولاً طراحان گرافیک برای صفحه‌آرایی، نخست از متن‌های آزمایشی و بی‌معنی استفاده می‌کنند تا صرفاً به مشتری یا صاحب‌کار خود چگونه به نظر می‌رسد و قلم‌ها و اندازه‌بندی‌ها چگونه در نظر گرفته شده‌است. از آنجایی که طراحان عموماً نویسندهٔ متن نیستند و وظیفهٔ رعایت حق تکثیر متون را ندارند و در همان حال، کار آنها به‌نوعی وابسته به متن است، آنها با استفاده از محتویات ساختگی، صفحهٔ گرافیکی خود را صفحه‌آرایی می‌کنند تا مرحلهٔ طراحی و صفحه‌بندی را به پایان برند..